فلش درایو طراحی شده برای سوزاندن لپتاپ شما


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات كامپيوتري جوان و آدرس javan88.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 275
بازدید دیروز : 188
بازدید هفته : 618
بازدید ماه : 717
بازدید کل : 100704
تعداد مطالب : 265
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1

 

 

USB Killer فلش درایو طراحی شده برای سوزاندن لپتاپ شما

تابحال داستانهایی در مورد درایوهای USB مخربی که میتوانند براحتی یک سیستم کامپیوتری را به آتش بکشند یا قطعات اصلی آن را بسوزانند شنیده اید؟ حتماً همچنان فکر می‌کنید هنوز خیلی مانده که چنین چیزی طراحی شود و افراد سودجو بتوانند بصورت فیزیکی نیز در دنیای سایبری به تهدید کاربران بپردازند. با این حال، در این مطلب میخوانیم که اخیراً یک مهندس الکترونیک که همین داستان‌ها را شنیده بوده چطور دست به ساخت یک نمونه از این فلش درایوهای مخرب زده است.

این دستگاه که USB Killer نام گرفته است اخیراً توسط یک متخصص و علاقمند به حوزه سخت افزار ساخته شده که تمامی دستورات ساخت و تولید آن را نیز بصورت مصور ماه اخیر در یک بلاگ روسی منتشر نموده و در اختیار سایر علاقمندان قرار داده بود و نسخه انگلیسی آن نیز هفته اخیر روی وبسایتی دیگرمنتشر شد.

این فلش درایو مخرب از یک تبدیل کننده  DC-to-DC استفاده می‌نماید یعنی جریان دریافتی را در نهایت به جریان برق مستقیم تبدیل مینماید بدین صورت که با جریان ورودی از سوی لپتاپ یک مجموعه خازن را تا جریان منفی ۱۱۰ ولت (-۱۱۰ Volts) شارژ نموده  و این نیروی برق با یک ترانزیستور به اینترفیس USB منتقل شده و بصورت منظم تکرار میگردد.

بر اساس گزارشی از سوی پورتال Hackaday که در زمینه هک و امنیت فعالیت می‌نماید، «ترکیب ولتاژ بالا و جریان بالا کافی است تا دیودهای TVS را هدف قرار داده و براحتی قطعات حساسی را که معمولاً پردازنده یا CPU را نیز شامل میشود چرا که در مدار الکتریکی اغلب لپتاپ‌های جدید درگاههای USB با اتصالات CPU در ارتباط است.»

سازنده‌ی این فلش درایو مخرب یا USB Killer که با نام مستعار Dark Purple در محیط مجازی فعالیت می‌کند، ادعا می کند که برای یک کارخانه لوازم الکتریکی کار می کند و بورد و قطعات مورد نیازش را بصورت سفارشی و از چین تهیه نموده است.

جالب تر آنکه سازنده این قطعه مخرب ادعا می‌کند فکر ساخت چنین فلش درایوی زمانی به ذهنش رسید که شنیده بود شخصی پس از سرقت یک کوله پشتی در مترو، فلش دیسک یافت شده در آن را به سیستم خود متصل نموده بود و بنا به هر دلیلی اتصال اینفلش دیسک سرقت شده منجر به سوختن لپتاپ سارق شده بود.




:: موضوعات مرتبط: كامپيوتر , آموزش , ,
:: برچسب‌ها: USB Killer , فلش , درایو , طراحی , سوزاندن , لپتاپ , ,
:: بازدید از این مطلب : 897
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد محمودي
ت : سه شنبه 26 اسفند 1393
مطالب مرتبط با این پست